czwartek, 11 czerwca 2009

Zmiany w portfelu

W tym tygodniu zostały sprzedane wszystkie akcje. Dokładnie w środę.

Powodem tego jest przesunięcie środków ze zwykłego konta maklerskiego na rachunek IKE. Sprawa wydaje się dość ciekawa ze względu na korzyści z tego wynikające. Kwota jaka może zostać wpłacona na takie konto to w tym roku ponad 9000zł. Można dowolnie operować akcjami (kupować, sprzedawać) a i tak nie zapłacimy id tego żadnego podatku aż do czasu likwidacji IKE. Kwotę jaką zamierzałem wydać na tzw "portfel śmieciowy" będzie idealnie wpasowywała się w strategię konta IKE. Dodatkowo część ze spółek zostanie pominięta w zakupie, mam tu na myśli głównie spółki powiązane z BBI. To co tam się wyprawia nie napawa optymizmem dlatego w portfelu śmieciowym raczej nie będzie tych spółek. Natomiast możliwe że dojdą spółki, które są już teraz notowane powyżej 1zł, ale w ostatnim czasie były notowane poniżej 1zł.

Akcje zostały sprzedane w następujących kwotach:

1000 szt VENO po 0,20zł +0,10zł/szt
127 szt 05VICT po 0,79zł 0zł/szt
154 szt ECARD po 0,70zł +0,05zł/szt

Za całośc dostałem 408,13zł przy inwestycji netto 300zł. Głównie za sprawą spółki VENO, która dała zarobić 100% w krótkim czasie.

W portfelu pozostały opcje zakupu na index WIG20. Częściowo żałuję, że nie uśredniłem cen zakupu we wtorek - wówczas już na teraz dałyby zarobek a tak niestety trzeba poczekać na jakąś podbitkę. Do końca obecnej serii zostało już bardzo mało sesji (w sumie 6 sesji) więć mam nadzieję że już od piątku 2000pkt na WIG20 zagości przynajmniej na dwa dni, co pozwoliłoby mi zapewne sprzedać z jakimś zyskiem posiadane opcje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz